Nikon D600 ve Tamron 24-70mm f/2.8 VC İncelemesi

Full frame gövde aldığınızda karşınıza bazı dezavantajlar da çıkıyor, bunların başında lens çeşitliliğinin azalması ve lenslerin fiyatlarının yüksek olması geliyor. Üçüncü parti lens üreticisi diye adlandırılan Sigma, Tamron, Tokina gibi üreticiler burada tüketicinin yardımına koşuyor. Bu yazımda da Tamron 24-70mm f/2.8 VC‘yi ve Nikon D600‘deki tecrubemi göreceksiniz.

Neden Tamron 24-70mm ‘i Tercih Ettim?

Nikon full frame bir gövde satın aldığınızda Canon’a göre bazı dezavantajlar yaşıyorsunuz. Bunlardan bir tanesi de Nikon marka lens seçeneklerinin çok sınırlı olması. Ben portre çeken ve kendimi geniş açıda geliştirmek isteyen bir fotoğrafçıyım. Yıllarca 85mm ile çalıştıktan sonra düğün fotoğrafçılığı ile beraber geniş açı gereksinimi doğdu ve ben 85mm’lerden 35mm ‘lere gelmek zorunda kaldım. Bu da benim dar açıya eğitilmiş gözümü biraz zorladı. Fotoğrafta gözü geliştirmek çok önemli. Ben elime herhangi bir 85mm lens aldığım zaman artık vizörden bakmadan bile modelin ne kadar uzakta durursa kadraja ne kadarının gireceğini %90 tahmin edebiliyorum. Bu tamamen ekipmanı tanımakla ilgili. Göz de buna göre kendini eğitiyor ve artık 85mm görmeye başlıyorsunuz.

Canon kullanırken Canon 17-40L, 50mm f/1.4 ve 85mm f/1.8 şeklinde bir kitim vardı ve geniş açı ve portrede bana geniş bir alan sağlıyordu. Nikon’da 17-40 gibi kaliteli bir lens yok, 14-24 var ama çok pahalı ve istediğimden çok daha geniş açıda. Geçen yaz tüm çekimlerimde de Canon 24-70L kullandığım için 24-70 zoomlara büyük bir sempatim ve sevgim var, çünkü düğün çekimleri gerçekten çok hızlı olmak zorundalar ve lens değiştirebilecek vakit bulmak çok güç, dolayısıyla zoom lens kullanmanız gerekiyor.

Nikon 24-70 evet çok iyi bir lens, Nikon D800 incelemesini yaparken bu lensi kullanmıştım ve kesinlikle çok çok başarılı bulmuştum. Ama benim için çok pahalı ve ben artık video da çekiyorum. Nikon D600 seçimini yapmadan önce şartlarımı ve ne çekeceğimi düşünerek bazı lens kararları vermiştim. Bunların ilki Nikon 16mm f/2.8 Fisheye idi ki onu body ile beraber satın aldım, onun da incelemesini yapmayı düşünüyorum. Bu tercihin temel sebebi Türkiye’de evlenecek çiftlerin efektlere olan sevgisi aslında ve tabii dar bölgelerde daha kolay çalışabilecek olmam. İkinci lens tercihim Tamron 24-70mm f/2.8 VC idi. Hem bir 24-70 idi, hem de içerisinde VC, yani titreşim engelleyici, Tamron ‘un deyimiyle Vibration Compensation bulunduruyordu. Dünyanın ilk VC bulunduran 24-70 zoomu olarak duyurulmuştu ve Türkiye’ye geldiğinde Canon 24-70L ilk versiyon ile karşılaştırma fırsatı bulmuştum ve memnun kalmıştım. (Canon şu anda 24-70L II çıkardı ve ilk versiyonu bulmak çok zor) Titreşim engelleyici özellikle benim gibi küçük elleri bulunanlar ve DSLR ile video çekenler için çok kullanışlı bir özellik.

Tamron 24-70mm VC Genel Özellikleri:

Tamron 24-70 VC genel bir zoom lens, yani manzara, portre, panorama türü fotoğrafları rahatlıkla ve kaliteli şekilde çekebileceğinizi bir lens. f/2.8 sabit diyaframa sahip ve bu onu oldukça hızlı kılıyor. Otomatik netlemesi neredeyse prime lensler kadar hızlı. Tamron’un USD yani ultrasonic silent drive motorunu kullanıyor, hızlı ve sessiz netleme için bu motor şart. Bütün 24-70 lensler gibi ağır; 825gram, bu onun dezavantajı ama sanıyorum bu özelliklerde bu açıda lens üretmek için bu ağırlığa katlanmak zorundayız.

Alttaki videoda çoğu zoom lenste olan zoom uzama durumunun bu lenste olmadığını göstermeye çalıştım, özellikle gövde kalitesi düşük lenslerde lensi aşağıya doğru salladığınızda zoom açılır ve en alt noktada kalır, bu yerçekiminin etkisidir. Çantaya kapalı şekilde koyduğunuz lensi açık şekilde alıyorsanız sizde de bu problem var demektir.

NOT: Video telefon çekimidir, kalite için kusura bakmayın…

Full frame gövdelerde kullanıldığı gibi crop gövdelerde de kullanabiliyorsunuz. Crop gövdelerde 36-105mm gibi bir değere geliyor, bu noktada geniş açı özelliğinden ayrılarak biraz daha normal açıya geldiğini söylemek yanlış olmaz, zaten Tamron ‘un crop gövdeler için ürettiği harika bir lens var: Tamron 17-50mm f/2.8 (VC veya VC’siz her ikisi de harika) Lensin çapı biraz geniş, 82mm filtre kullanabiliyorsunuz, daha fazla ışık almak ve daha hızlı olmasını sağlamak için böyle seçmiş olabilirler.

Gövde kalitesinin çok iyi olduğundan da bahsetmek gerekli, sanki yere düşse hiç bir şey olmayacakmış gibi bir havası var, yine de düşürmemeye gayret etmek lazım :) Zoom ve netleme halkası oldukça sağlam duruyor, lens gerçekten üst kalite gövdeye sahip, zaten elinize aldığınızda lens ona güvenmenizi söylüyor.

Şu şekilde bir enteresan durum var yalnız, Canon 24-70 ile karşılaştırma imkanı bulduğumda da bundan bahsetmiştim, Tamron 24-70 tam bir 24-70 değil, biraz daha geniş bir alan sağlıyor. Nikon 24-70mm ile karşılaştırınca da bunu görmek mümkün. Aynı şekilde 70mm’de de daha geniş bir görüşe sahip, sanki 24-70 değil de 20-60mm imiş gibi geldi bana.

tam24i

can24i

Neden Başka Lens Değil de Tamron 24-70mm?

Aslında üstte biraz üzerinden geçtim ama hafif detaylandırmak istiyorum. Bu açıdaki alternatiflerim:

  • Nikon 24-85mm f/3.5-4.5 AF-S VR (Aşağıda bazı karşılaştırmalarda o lensi de kullandım, göreceksiniz)
  • Nikon 24-120 f/4G ED VR
  • Tamron 28-75mm f/2.8
  • Sigma 24-70 f/2.8 EX DG idi.

Ben çekimlerimin şartları gereği en az f/2.8 hızında bir lense sahip olmak zorundayım, bu durumda ilk iki seçeneğim elenmiş oluyor. Tamron 28-75mm f/2.8 i de daha önce Canon 5D Klasik ‘te kullanmıştım, memnun de kalmıştım aslında fakat artık video çekiyor olmak VC’yi gerektiriyor ve bu lenste o yok, ayrıca body olarak Tamron 24-70 çok sağlam. Sigma’da da VC yok (Sigma buna OS diyor), dolayısıyla bana Tamron 24-70mm f/2.8 VC ideal gibi görünüyordu.

Alttaki videoda Tamron 24-70mm f/2.8 VC ‘nin bokeh kalitesini göreceksiniz. Minimum netleme mesafesi 38cm.

VC Bu Kadar Önemli mi, Gerçekten Faydalı mı?

VC’nin temel sebep olduğu gibi bir durum çıkıyor ortaya ve evet gerçekten çok faydalı, ben daha önce de belirttiğim gibi elleri küçük biriyim ve büyük ve ağır fotoğraf makinesi ve lens kullandığım zaman ellerim daha fazla titriyor ve genellikle 1/100 altında çekim yapmamaya gayret ederim, bu lensle çekim yaptığımda gördüm ki 1/30larda bile net çekim yapabiliyorum. Ayrıca video çekimi yaparken VC’nin etkisini çok rahat hissedebiliyorsunuz

Bu videolarda VC açık ve kapalıyken yolda yürüyüp VC’nin ne kadar işe yaradığını göstermeye çalıştım, videolar çok kısa olsa da sarsıntıların VC kapalıyken ne kadar daha fazla olduğuna dikkat edin.

Tamron 24-70mm f/2.8 VC ve Nikon D600 Nasıl Anlaşıyorlar?

Lens D600 ile çok uyumlu, sorunsuz netlemeyi hemen hissediyorsunuz. Gövde biraz hafif olduğu için ağırlık lens üzerine biraz daha biniyor ama sorun yaratacak şekilde değil, büyük ellere sahip olanlar battery grip alarak bu sorunu bertaraf edebilirler.

D600 ve Tamron 24-70mm f/2.8 VC
D600 ve Tamron 24-70mm f/2.8 VC

Tamron, Sigma, Tokina gibi büyük üçüncü parti lens üreticilerinden yazımın en başında bahsetmiştim. Bu lenslerin en büyük problemi her ürettikleri lensin aynı olmayabilmesiydi, olmayabilir diyorum çünkü bazı lenslerinde ön veya arkaya netleme yapabiliyorlardı. Buna teknik olarak front focus-back focus sorunu deniyor. Ama onlar da teknoloji ile beraber kendilerini geliştirdiler ve özellikle üst seviye lenslerinde artık böyle bir problem yaşanmıyor, geçmişten gelen bu önyargı da artık kaybolmak üzere.

Sigma ‘dan yeni ögrendiğim bir bilgiyi sizlere aktarmak istiyorum. Bu lens kopyalarındaki farklılık Canon tarafında daha çok yaşanıyor, Canon’un marka olarak Canon lens kullanmanız gerektiğine daha çok empoze ediyormuş gibi algılayabiliriz, ama Sigma Türkiye (Fotopro) bu sorunu size yaşatmıyor, lenslerinizde sorun görürseniz 1-2 saat içerisinde mikro kalibrasyonu yapıyorlar. Nikon kullanıcıları bu konuda biraz daha şanslı.

Ben altta yine de hem yeni veya ikinci el lens alanlar için bu back-front focus problemini nasıl saptayabileceğimizi gösterdim. Lensinizin izin verdiği en açık diyaframda ve en uzun zoom aralığında çekim yapmanız gerekiyor. Bu lens için tüm çekimler 70mm @f/2.8 de yapıldı. Üç obje alıyorsunuz ve çapraz olarak arka arkaya yerleştiriyor, ardarda üçüne netleyip çekiyorsunuz. Ortaya netlediğinizde netlik ön veya arkada değilse sorun yoktur.

Ortaya netledim (Pil net)
Ortaya netledim (Pil net)
Sağdaki eski işyeri kartvizitime netledim.
Sağdaki eski işyeri kartvizitime netledim (Sorun yok)
Soldaki ilaca netledim. (Başağrısı yaşayanlara tavsiye ederim)
Soldaki ilaca netledim. (Baş ağrısı yaşayanlara tavsiye ederim)

Tamron 24-70mm f/2.8 Nasıl Geliyor?

Lensi aldıktan sonra kutuyu açarken her aşamayı çektim ve sizlerle paylaşmak istedim, çekimlerin hepsi Nikon D600 ve Nikon 16mm ile yapılmıştır.

DSC_7201

Bu arada 16mm de bu kadar keskin, üstteki fotoğraftan %100 crop
Bu arada 16mm de bu kadar keskin, üstteki fotoğraftan %100 crop

Tamron24-70ii

Tamron24-70i

Tamron 24-70iii

Tamron24-70unbox

24-70vs24-85
Altta Nikon 24-85G ‘nin kutu yapısını görebilirsiniz
Lens elime tam oturuyor, çok sağlam
Lens elime tam oturuyor, çok sağlam
Solda Nikon 24-85, Sağda Tamron 24-70
Solda Nikon 24-85, Sağda Tamron 24-70

Nikon D600 ve Tamron 24-70mm f/2.8 VC Çekim Örnekleri:

Altta göreceğiniz tüm fotoğraflar direkt makine çıktısıdır, herhangi bir bilgisayar müdahalesi yoktur.

24mm'de çekim
24mm’de çekim
70mm'de çekim
70mm’de çekim
f/2.8'de keskinlik
f/2.8’de keskinlik
f/2.8'de alan derinligi, bokeh kalitesi
f/2.8’de alan derinligi, bokeh kalitesi
Uzak mesafe bokeh kalitesi, yine f/2.8
Uzak mesafe bokeh kalitesi, yine f/2.8
Krema Bokeh dediğimiz yumuşak geçişler
Krema Bokeh dediğimiz yumuşak geçişler
Geniş açıda oldukça keskin
Geniş açıda oldukça keskin
Portre performansı (Eşime teşekkürler)
Portre performansı (Eşime teşekkürler)
56mm'de bokeh
56mm’de bokeh
Yakın planda keskinlik çok tatminkar
Yakın planda keskinlik çok tatminkar
Nikon D600 ile beraber çok yüksek IQ, kontrast harika
Nikon D600 ile beraber çok yüksek IQ, kontrast harika

Sonuç

Tamron 24-70mm f/2.8 VC önerebileceğim ve Nikon 24-70 ve Canon 24-70 lenslerden eksik kalmayacak önemli geniş açı oyuncularından. İçinde bulundurduğu VC (titreşim engelleyici) ile hem kolay kullanım sağlıyor hem de videoda çok büyük artıya sahip oluyor. Fotoğrafta da bir kaç stop avantaj sağlıyor. Zaten f/2.8 sabit diyafram bulunan lens düşük ışık koşullarında çalışmak için çok iyi iken yanına eklenen VC de pastanın üzerine eklenen krema haline geliyor. Çok yerde vurguladığım gibi video çekenler için özellikle faydalı. Lensi çok teknik olarak incelemedim evet ama teknik olarak grafiklerinde üzerinde çalışmayı açıkçası sıkıcı buluyorum. Kişisel tecrubelerime dayanarak bu lensi yeni başlayanlardan profesyonellere kadar herkese öneriyorum.

DEĞERLENDİRME
İmaj kalitesi
9
Görünüm
8.5
Kullanım kolaylığı
8.5
ISO Başarımı
9
Fiyat / performans
9
#marketing #photography #socialmedia #seo #sem #digitalmedia #ecommerce #photoshop #wordpress #design #blogger #geek